Määrittele työyhteisön tavat

Voiko työyhteisön tapojen ja prosessien määritteleminen lisätä tuottavuutta, joustavuutta ja luovuutta? Kyllä, jos se tehdään fiksusti.

Brad Power jakaa Harvard Business Review:n blogiin kirjoittamassa artikkelissaan työyhteisön yhteiset työtavat kolmeen kategoriaan:

  1. pakolliset tavat, joilla vältetään vakavat virheet,
  2. suositeltavat tavat, joilla parannetaan työtulosta
  3. sallitut tavat, jotka jättävät tilaa työntekijän harkinnalle esimerkiksi asiakkaan ollessa tyytymätön.

Olennaista on, että tapojen parantelusta ja uusien tapojen kokeilusta tehdään tapa. Kun työtapa on standardisoitu, sen pohjalta on helpompi tehdä erilaisia työtapakokeiluja.

Ei raskaita muutosprosesseja vaan tapojen muuttamista yksi kerrallaan.

Lue alkuperäinen artikkeli kokonaisuudessaan:

Define Your Organization’s Habits to Work More Efficiently – Brad Power – Harvard Business Review

Paula

Paula toimii parhaillaan päätoimisena opiskelijana syventyen suureen intohimoonsa designajatteluun bisneksessä. Opintojen ohessa Paula toimii markkinoinnin ja viestinnän tukena.

Avainsanat:

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *